McDonald's och Starbucks väljer drive-thru digitala menytavlor från Armagard

Starbucks kör genom körfält med Armagard drive-thru digitala menytavlor
Starbucks använder Armagards drive-thru digitala menytavlor för att engagera kunder och öka försäljningen.

McDonald's och Starbucks har valt Armagards drive-thru digitala menytavlor för sina drive-thru-banor.

Båda kedjorna ville öka försäljningen, snabba upp servicen och göra menybyten enklare för personalen. Armagard tillhandahåller robust digital skyltning som ser bra ut och fungerar tillförlitligt i alla väder.

Installationen görs för närvarande på 950 McDonald's-anläggningar. Starbucks-installationer pågår, med 20 drive-through-kaffebanor hittills.

Ta reda på varför dessa ledande QSR-kedjor valde Armagards digitala menykort totem och hur de använder dem för att öka intäkterna och förbättra servicen.

McDonald's Installationshöjdpunkt

Dubbelskärm Samsung OH55F drive-thru digitala menytavlor på McDonald's
Armagards drive-thru digitala menytavlor förbättra kundservicen i McDonald's drive-thrus.

McDonald's använde Armagards utomhustotem för att uppdatera sin statiska skyltning till digitala skärmar på sina webbplatser i Storbritannien och Irland. Detta kom till totalt 6 850 drive-thru digitala menytavlor på 950 platser. Armagard arbetade med ett partnerskyltföretag, där alla leveranser till Mcdonald's levererades under en femårig utvecklingscykel.

Den ursprungliga planen var att basera de nya drive-thru digitala kioskerna på McDonalds befintliga skyltar. Detta använde en C-formad ram för att montera ett tresidigt statiskt displaykort. Den här tavlan kan snurras runt för att visa antingen frukost- eller dagtid menyer.

Detta gav McDonald's viss flexibilitet när det gällde tidsstyrda meny förändringar, men de tryckta affischerna behövde ändras manuellt för säsongsbetonade kampanjer och specialerbjudanden.

Armagard designade en digital motsvarighet till C-frame-designen. Detta använde ett digitalt menykorthölje i stället för det statiska displaykortet. Det väderbeständiga höljet inrymde en porträtt LCD-skärm som kunde uppdateras snabbt och enkelt för att visa företagets senaste kampanjer.

Porträtt drive-thru digitala menytavla-höljen på McDonald's
Den första drive-thru digitala menytavla-designen, innan du bytte till totems för Samsungs OHF-skärmar.

Planen ändrades dock när Samsung släppte sina OHF-skärmar. Dessa utomhusförberedda skärmar är idealiska för alla körningar:

  • IP56-klassning: Skyddar mot vatten och damm. Skärmarna fungerar tillförlitligt i kraftigt regn, för kontinuerlig reklam i alla väder.
  • 2 500 NITS ljusstyrka: Håller innehållet klart och läsbart i direkt solljus, för iögonfallande kampanjer som alltid sticker ut.
  • IK10-certifierat glas: Skyddar skärmen mot vandalism och oavsiktliga skador, för trygghet i utomhusmiljöer.

Skärmarna behövde en robust, snygg monteringslösning som skulle passa märket McDonald's och ge utomhusskydd för en separat mediaspelare - och det är vad Armagard levererade.

Armagard designade enkel-, dubbel- och trippelskärms fler-skärms drive-thru menykort totem för 46" och 55" OHF-skärmar. Samsung Korea godkände designen och McDonald's bestämde sig för enkla och dubbla 55-tumsversioner för sina restauranger.

Armagard har också gjort ett 19-tums LCD-skärmskåp för betalningsfönster. Det här lilla höljet spelar en stor roll för att förbättra kundupplevelsen. Det visar folk vad de får innan de betalar — så att alla får rätt ordning.

Starbucks Installationshöjdpunkt

Starbucks drive-thru-bana med enkel- och trippelskärm drive-thru digitala menytavlor
Starbucks valde enkel- och trippelskärm drive-thru digitala menytavlor för sina drive through-kaffebanor.

Starbucks mål var som McDonald's: förbättra servicen och öka det genomsnittliga ordervärdet med robusta, snygga drive-thru digitala kiosker.

Starbucks valde Armagards enkla och trippel digitala menykort totem för sina kaffebanor. Enkelskärms-totemmarna är idealiska för reklam vid ingången till Drive-thrus. Trippelskärms-totem ger kedjan utrymme att visa en fullständig meny i en storlek som är lätt att läsa.

Starbucks använde ursprungligen en blandning av 46-tums och 55-tums OHF-skärmar. Men i takt med att utrullningen har fortsatt har vissa platser föredragit 55-tumsskärmen på grund av dess iögonfallande storlek.

Armagard har installerat cirka 50 enheter på 20 platser, med fler på gång när kedjan uppdaterar sin drive-thru digital skyltning över hela Storbritannien.

Fördelarna Med Drive-Thru Digitala Menytavlor För Mcdonald's Och Starbucks

En enkelskärms Samsung OH55F drive-thru digitala menytavla på en McDonald's, Serbien
Drive-thru digitala menytavlor låter denna McDonald's i Serbien annonsera effektivt i alla väder.

Armagards digitala menykiosker utomhus uppdaterar Mcdonald's och Starbucks drive-thru-banor med snygga digitala skyltar. De digitala menykort totemen förbättrar kundupplevelsen, ökar intäkterna och ökar bekvämligheten för personalen:

1. Allvädersreklam

Drive-thru digitala menytavlor låter varje kafé och QSR (snabbservicerestaurang) annonsera kontinuerligt i alla väder. Det innebär intäkter året runt från kampanjer som sticker ut under alla säsonger.

OHF-skärmarna har en IP56-klassning och en driftstemperatur på -30°C till +50°C. Ett inbyggt kylsystem förhindrar överhettning, vilket gör att skärmarna kan köras 24/7 - perfekt för körning som är öppen dygnet runt.

Skärmens ljusstyrka på 2 500 NITS håller innehåll klart i direkt solljus, för kampanjer som engagerar kunder under alla förhållanden.

Totemet har även ett IP56, klimatkontrollerat fack i basen, som rymmer mediaspelaren. Ett miljökontrollkort driver fläktar och värmare, vilket gör att mediaspelaren kan arbeta tillförlitligt under samma hårda väderförhållanden som skärmarna.

2. Enkla Menybyten

Armagards drive-thru-kiosker sparar tid och krångel genom att tillåta personal att uppdatera innehåll inifrån restaurangen.

Tidsstyrning blir snabbt och enkelt, med personliga som kan byta mellan menyer och kampanjer direkt. Rätt mediaspelare tillåter även schemalagda innehållsuppdateringar. Till exempel kan frukostmenyer automatiskt växla till dagsmenyer vid en förinställd tid.

Detta ger en enorm tidsbesparing varje år på de hundratals platser som har installerade drive-thru menykort totemer. Det innebär också att du inte längre tar bort och installerar om besvärliga pappersaffischer mitt i vintern - en stor vinst för den som hade det jobbet!

3. Val av Mediaspelare

Totemens mediaspelarefack ger användarna möjlighet att använda en annan mediaspelare än den som är inbäddad i skärmarna.

Detta var viktigt för McDonald's, där företaget valde mer kraftfulla tredjepartsmediaspelare under lanseringen. Flera Starbucks-platser valde också att använda en annan spelare, eftersom det gav mer flexibilitet än den enkla system-on-chip-spelaren (SoC) i displayerna.

Att använda en tredjeparts mediaspelare låter också den på skärmarna fungera som backup. Tredjepartsspelaren är den primära källan till innehåll, men den i displayerna kommer att ta över i den osannolika händelsen att huvudspelaren misslyckas.

Det är extra sinnesfrid att en drive-thru kan förbli öppen och lönsam om en mediaspelare går ner.

Armagard kan ge råd om den bästa mediaspelaren för din drive-thru digital skyltning. Kontakta oss för en förpliktande chatt om hur du använder drive-thru digitala menytavlor i ditt företag.

Om Armagard

Armagard har över 30 års erfarenhet av att designa, tillverka och testa hårdvara för digital skyltning enligt industristandarder. Över 100 000 Armagard-kapslingar skyddar skärmar och IT-utrustning i 53 länder, och företaget har en beställningsfrekvens på 87 % från sina kunder.

Andra QSR-kunder inkluderar Tim Hortons, Dutch Bros. Coffee, KFC med flera.

Välj Armagard för sinnesfrid när du investerar i utrustning för din körning:

  • Expertråd om val, köp och installation av digitala menykort kiosker.
  • Fem års mekanisk garanti och upp till fem års elgaranti.
  • Livstid kundsupport.

Kontakta Oss För Att Diskutera Drive-Thru Digitala Menytavlor För Ditt Företag

Attrahera kunder, förbättra servicen och öka det genomsnittliga ordervärdet med drive-thru digitala menytavlor i din QSR.

Kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal med en specialist på digital skyltning.

Ring 08 446 86 738 eller fyll i ett kontaktformulär för att begära mer information.